سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ
پارامترهای انتخاب صحیح پرده

طراحی، دوخت و نصب انواع پرده های سلطنتی ‏ بامبو، زبرا، شید رول ، لوردراپه ، ریسه ، کتیبه ، لوازم پرده و... ‏

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

پارامترهای انتخاب صحیح پرده‎:‎ ‎ ‎

درهرخانه پنجره های متعددی درابعاد و به اشکال مختلفی وجود دارند که هر یک باید با پرده ای ‏متناسب با ویژگی های خاص خود پوشانده شوند.هنگامی که قصد دارید پرده ای برای یک پنجره ‏انتخاب کنید باید مدلی را برگزینید که هم به لحاظ زیبایی وهم از نظر کاربردی برای آن پنجره و ‏دکوراسیون‎ ‎اطرافش مناسب باشد.‏ ‎ ‎دراتاق هایی که از نور شدید آفتاب برخوردارند در زیر پرده ازسایبان استفاده کنید و چنانچه از پرده ‏های رنگین استفاده می کنید یک آستری در زیرپرده نصب کنید تا ازرنگ پریده شدن پارچه اصلی ‏پرده براثر شدت نور آفتاب جلوگیری کند‎. ‎

نصب پرده دربیرون ازقاب فرورفتگی دیوار این امکان را به ما می دهد که پرده را به طور کامل ‏به دوطرف پنجره بکشیم و جمع کنیم و در مواقع لازم از نور بیشتری بهره مند شویم؛ همچنین می ‏توانیم بنا به سلیقه خود و متناسب با دکوراسیون اتاق از پرده های بلند برای پنجره های کوتاه نیز ‏استفاده کنیم‎.

‎ پارچه های به کار رفته برای پرده های روکار ضخیم اغلب پارچه های مورد استفاده برای رومبلی ‏یا کمی نازک تر، مخمل، ساتن و به طور کلی پارچه های محکم و آهاردار هستند. این پرده ها به ‏صورت دو تکه (برای پنجره های عریض) و در روی پرده نازک (حریر یا توری) به همراه یک ‏والان در بالای پنجره، ترکیبی زیبا را تشکیل داده ولی بدون وجود پرده نازک در زیر و یا حتی والان ‏نیز مورد استفاده قرارمیگیرند‎.

‎بلندی یا کوتاهی، عریض بودن یا باریکی پنجره، نحوه باز و بسته ‏شدن آن و چگونگی و محل قرار گرفتن آن در دیوار برخی از اطلاعاتی هستند که تصمیم گیری ما ‏درباره مدل پرده را تحت تاثیر قرار می دهند.‏ مدل انتخابی شما برای پرده باید امکان باز و بسته شدن راحت پنجره ها و درهای شیشه ای را فراهم ‏کند و مدل پرده نباید موجب ایجاد اشکال و مزاحمت در این امر شود.‏‎

‎اگر در زیر پنجره رادیاتور ‏شوفاژ نصب شده است بهتر است آن را با پرده، به خصوص پرده ضخیم، بپوشانیم زیرا در زمستان ‏مانع انتشار گرما در محیط اتاق خواهد شد. در چنین مواردی می توان از یک پرده بلند دو تکه و در ‏صورت تمایل والان از جنس آن استفاده کرد که در دو طرف پنجره جمع می شوند و در قسمت ‏وسط از یک سایبان که در مواقع لازم بسته شده و پنجره را می پوشاند بهره گرفت.‏ ‎ ‎

چنانچه بودجه محدودی در اختیار دارید انتخاب مقدار بیشتری پارچه ارزان قیمت بهتر ‏ازمقدارکمتری پارچه گران قیمت است. زیرا از پارچه بیشترمی توان پرده ای پرچین تر دوخت و ‏پرده پرچین تر همواره نمایی زیباتر خواهد داشت.

دوخت پرده های دولایه از پارچه های رنگین، به ‏اتاق هایی که طراحی و دکوراسیون رنگینی دارند زیبایی بیشتری می بخشد. این پرده ها را به ‏صورتی جمع کنید که لایه زیرین نیز دیده شود‎. ‎دوخت پرده های دولایه از پارچه های رنگین، به ‏اتاق هایی که طراحی و دکوراسیون رنگینی دارند زیبایی بیشتری می بخشد. این پرده ها را به ‏صورتی جمع کنید که لایه زیرین نیز دیده شود‎. ‎اگر پنجره در فرورفتگی دیوار قرار گرفته باشد ‏می توان پرده را درون این فرورفتگی یا بیرون از آن نصب کرد. اما نصب پرده در داخل ‏فرورفتگی و در نتیجه فاصله بسیار کم آن با پنجره، اگرچه به زیبایی پرده و پنجره می افزاید اما ‏مانع عبور بخش اعظم نور می شود و فضا را تاریک می کند. همچنین در این صورت پرده باید از ‏ابعاد قاب پنجره پیروی کند‎.‎ بی تردید یکی از المان های اصلی برای دکوراسیون و دیزاین اتاق های مختلف منزل انتخاب پرده ‏مناسب برای تزئین پنجره هاست.

انتخاب مناسب پرده ارتباط مستقیم با زیبایی منزل شما دارد. اگر ‏این کار را با کمی دقت و حوصله انجام دهید، زیبایی خانه شما چند برابر خواهد شد. از طرفی اگر ‏پرده ای انتخاب کنید که رنگ و یا طرح مناسبی نداشته باشد، دکوراسیون کل فضا را تحت الشعاع ‏قرار خواهد داد‎. اگر می خواهید برای آراستن پنجره ها پوشش مناسبی در نظر بگیرید و نمی دانید از کجا شروع ‏کنید، راهنمای منزل را بخوانید‎. در این بخش نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند تا بتوانید انتخاب درستی در مورد پرده ها ‏داشته باشید‎. هر اتاق یک پرده‎ اشتباهی که بیشتر افراد مرتکب آن می شوند این است که یک مدل پرده انتخاب می کنند، سپس ‏بدون توجه به این مطلب که آیا پرده مورد نظر با دکوراسیون کلیه اتاق ها همخوانی دارد یا نه، ‏همان پرده را به پنجره همه اتاق ها می زنند. ضمن اینکه تنوع پرده ها خود به نوعی نقشی اساسی ‏در دیزاین منزل دارد‎.

قانون اول:‏

‏ هر اتاق یک پرده مخصوص به خودش را می خواهد. این مطلب را همواره در ذهن خود داشته ‏باشید و پرده هر اتاق را به تناسب دکوراسیون همان اتاق انتخاب کنید‎. حریم خصوصی‎ یکی از متداول ترین پرده هایی که در بازار موجود می باشد، پرده حریر است. در حالیکه این نوع ‏پرده ها بسیار کاربردی هستند و دارای زیبایی خاصی نیز می باشند، اما اگر خواهان یک فضای ‏خصوصی به ویژه در شب هستید، استفاده از پرده های حریر گزینه مناسبی به شمار نمی رود‎. اگر نمی خواهید داخل خانه شما از بیرون معلوم باشد، از پرده های حریر به تنهایی استفاده نکنید. ‏دقت داشته باشید که در اتاق خواب هیچ گاه نباید به تنهایی فقط از پرده حریر استفاده کنید. استفاده از ‏آستر مناسب برای این نوع پرده ها این مشکل را به طور کامل حل میکند‎.

قانون دوم:‏

‎اگر اصرار به استفاده از پارچه های حریر برای اتاق خواب دارید، بهتر است از یک لایه پارچه ‏ضخیم به عنوان آستر در زیر استفاده کنید و بعد روی آن پرده حریر بیندازید. همچنین می توانید ‏شیشه ها را دودی یا مشبک در نظر بگیرید تا دید خارجی به کلی از بین برود‎. نور‎ همه پنجره ها به طرق مختلف منابع انتقال نور هستند. این مسئله در تعیین جنس پارچه از اهمیت ‏بالایی برخوردار می باشد‎. پرده ها به راحتی می توانند بر روی میزان نور ورودی به داخل خانه ها سهیم باشند. به همین دلیل ‏عموماً پرده های ضخیم تر برای اتاق خواب مناسب هستند و پرده های نازک تر برای اتاق های ‏آفتاب گیر که نیاز به ایجاد فضای خصوصی در آنها وجود ندارد. اگر از نور ورودی به اتاق ها ‏رضایت کافی ندارید براحتی میتوانید این مشکل را با انتخاب پارچه مناسب برای پرده حل کنید‎.

قانون سوم :‏

اگر از میزان نوری که به داخل هر یک از اتاق ها می آید اطلاع داشته باشید، راحتتر می توانید ‏در این مورد تصمیم گیری کنید‎. جنس‎ در تهیه و دوخت‎ ‎پرده ها پارچه های متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد. بنا به سلیقه شخصی و ‏دکوراسیون داخلی خانه می توانید از یک یا چند نوع پارچه به صورت ترکیبی برای پرده استفاده ‏کنید‎. می توانید از پارچه هایی کمک بگیرید که به مرور زمان رنگشان نمی رود و ضد کدر شدن هستند. ‏استفاده از این نوع پارچه ها به ویژه برای اتاق هایی که خیلی نورگیر هستند توصیه می شود. از ‏جمله پارچه های دیگری که دارای محبوبیت بالایی در میان خانم ها هستند می توان به پارچه های ‏ابریشمی اشاره کرد. هر چند اجناس ابریشمی خیلی لوکس هستند ولی بهتر است مصرف آنها را به ‏روبالشی و کوسنها و سایر وسایل زینتی محدود کنید چراکه رنگ آنها به سرعت از بین می رود و ‏دیری نخواهد گذشت که شما یک پرده بی رنگ و رو و خسته کننده خواهید داشت‎.‎ قانون چهارم:‏ ‎ ‎انتخاب پارچه مناسب برای پرده ها باید مطابق با دیزاین داخلی اتاق و سلیقه شخصی باشد‎.‎ طرح‎ خیلی مهم است که پرده ها با دیزاین کلی اتاق همخوانی داشته باشند و جزئی از دکوراسیون اتاق ‏محسوب شوند. اگر طرح مناسبی انتخاب کنید، آنوقت پرده شما می تواند بازتاب دهنده سایر ‏تزئینات داخلی یک اتاق باشد و به زیبایی هایی موجود در اتاق جلوه جدیدی بدهد‎.

قانون پنجم :‏

‏ توجه کنید که رنگ پرده با رنگ های موجود در اتاق همخوانی داشته باشد و ضخامت آن به فضای ‏دکوراسیون اتاق بخورد.هیچ وقت یک پرده ضخیم و سنگین را نباید در یک اتاق سبک با ‏دکوراسیون محدود استفاده کنید‎. رنگ‎ قانون ششم :‏ ‏ زمانی هم‎ ‎که نوبت به رنگ پرده ها می رسد، یادتان نرود که باید از پرده ها برای عمق و ژرفا ‏بخشیدن به خانه خود بهره بگیرید. اگر باز هم در انتخاب پرده مناسب مردد هستید، سری به گالری ‏عکس منزل بزنید تا ایده های جدیدی بگیرید‎.‎





:: موضوعات مرتبط: آموزشی: , ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : عادل
ت : سه شنبه 19 اسفند 1393
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی